lauantai 8. lokakuuta 2016

2 months

Hola! Aika lentää, nyt olen ollut täällä tasan kaksi kuukautta. Muistan vieläkin kuinka paljon odotin tänne tuloa ja sitä jännityksen määrää mikä lentokoneessa istuessa minulla oli. Työharjoittelua minulla on jäljellä enää kaksi viikkoa ja viikon syysloma, jota odotan innolla, koska lähden Nizzaan neljäksi päiväksi kaverin luo!

Töissä menee hyvin ja loppuharjoittelun ajan minulla on vain aamuvuoroja. Asuminen täällä hostellissa on mennyt todella hyvin. Aluksi kuvittelin, että se olisi rankempaa, mutta kaksi kuukautta on mennyt TODELLA nopeasti. Välillä tottakai on tullut tilanteita, että kaipaa omaa rauhaa, koska asiakkaat tunnistavat minut täällä ja ihmettelevät mitä mä teen täällä!


Tämän viikon tapahtumia: kävin Barcelonan eläintarhassa (oli ihanaa kierrellä siellä ja katsella eläimiä), keskiviikkona minulla oli arviointikeskustelu täällä ja opettaja Suomesta asti tuli tänne tapaamiseen! Perjantaina oli mun ainoa vapaapäivä tällä viikolla ja onneksi oli hyvä sää, suuntasin siis heti biitsille.


La Boqueria ja parhaat smoothiet!


Barcelona zoo

 
 
Asioita, joihin olen kiinnittänyt huomiota täällä ollessani:

- Tervehdykset ja poskisuudelmat
Täällä todellakin koko ajan ja ihan tuntemattomillekin ihmisille sanotaan "hola" ja "Que tal?"
Kun astut vaikka hissiin tervehditään, kun menet kauppaan tai ihan minne vaan sanotaan näitä juttuja. Poskisuudelmia annetaan myös ja aluksi se voi tuntua ahdistavalta, mutta kaikkeen tottuu.

- Liikenne
Tästä mä voisin kirjoittaa vaikka kuinka paljon, sanon vaan, että se on erilaista kuin Suomessa ja lujaa ajetaan. Ei kuitenkaan todellakaan verrattavissa vaikka Aasian liikennekulttuuriin (se vasta kaaoottista on)

- Tupakointi
Täällä melkein kaikki polttaa ja on melkein outoa, jos joku ei polta.

- Ihmiset
Ihmiset täällä on niin aidosti kiinnostuneita mitä sulle kuuluu ja haluu heti tutustua. On ihanaa kun ihmiset sanoo me ollaan sun "perhe" täällä ja meille voit kertoo kaikkea. Myös se, että ihmiset hymyilee täällä koko ajan on ihanaa (okei, saattaa johtua myös auringosta ja hyvästä säästä joskus).


Niin söpöjä!
 
Käytiin yksi ilta ihan Barcelonan rannan vieressä olevissa huvipuistolaitteissa! Ja oli hurjaa. Viikon yksi kohokohdista oli myös kun mentiin Ikeaan syömään! Tuli niin hirvee ikävä lihapullia ja daim-kakkua :)
 
 

Palaillaan!
Adios!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti